Produsele comercializate de magazinul online – P10LED.ro provin din surse autorizate de furnizori de componente si microcomponente, produsul finit (afisaj led, panou led zile fara accident, ecran led, cruce de farmacie) fiind produs in intregime de P10LED.ro si beneficiaza de garantie 24 de luni.
Garantia se acorda de catre firma S.C. NO BRAND EXPRESS TEAM S.R.L. in conformitate cu legile romane in vigoare la data cumpararii. Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.
- Drepturile consumatorului sunt prevazute in Legea 449/2003 si OG 21/1992, modificate prin Ordonanta de Urgenta 174/2008.
- Produsul livrat contine piese si module electronice care necesita respectarea cu strictete a conditiilor de punere in functiune, folosire, intretinere, transport, manipulare si reparatii prevazute in manualul de utilizare al echipamentului.
- Produsele se considera in afara garantiei in urmatoarele situatii:
- Nerespectarea de catre cumparator a conditiilor de punere in functiune, folosire, intretinere, manipulare, transport prevazute in documentatia ce insoteste produsul sau in conditii ce contravin standardelor tehnice din Romania;
- Interventii sau reparatii executate de alte persoane decat cele autorizate de producator;
- Utilizarea de surse de alimentare sau accesorii, altele decat cele indicate de producator;
- Deteriorari mecanice, plastic si termice ale produselor datorate fenomenelor naturale, accidentelor de orice natura, vibratiilor, intemperiilor sau neglijentei in utilizare; supratensiune;
- Interventii neautorizate asupra programului (software) ce a fost livrat initial;
- Schimbarea starii originale a produsului;
- Perioada normala pentru solutionarea defectelor in garantie este de 10 zile lucratoare. Aceasta perioada poate fi mai mare daca piesele de schimb necesare repararii nu sunt pe stoc la momentul diagnosticarii echipamentului si necesita a fi comandate la producator, situatie de care cumparatorul va fi instiintat telefonic sau prin e-mail.
- Perioada de garantie se calculeaza de la data cumpararii produsului. Perioada de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la predarea produsului pentru reparatii si pana la predarea acestuia in stare de functionare catre cumparator. Acesta va fi notificat in scris sau anuntat telefonic sau prin e-mail.
In cazul efectuarii unei reclamatii in perioada de garantie, cumparatorul are obligatia de a prezenta produsul si certificatul de garantie in original, eliberate la data cumpararii.
Termenii si conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legale si se aplica exclusiv consumatorilor (consumator – orice persoană fizică care, in legatura cu contractele reglementate de prezenta ordonanță de urgență, acționează în scopuri care se află în afara activității comerciale, industriale, artizanale sau profesionale a persoanei respective): ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor si ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 140 din 28 decembrie 2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri. Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică contractelor privind furnizarea de conținut digital sau de servicii digitale.
Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica:
a) suportului material care serveste exclusiv ca suport al continutului digital;
b) bunului vandut prin executare silita sau in alt mod,ca efect al legii;
c) contractelor de vanzare de bunuri de ocazie vandute la licitatii publice.
In cazul produselor de ocazie, consumatorul si vanzatorul pot conveni asupra unor conditii contractuale sau acorduri avand o perioada de raspundere contractuala sau un termen de prescriptie mai scurta decat cele prevazute la alin. (1)-(4), cu conditia ca astfel de perioade ori termene mai scurte sa aiba o durata de minimum un an de la data livrarii bunului.
Masurile corective in caz de neconformitate
In caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea in conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporționala a pretului sau de a obtine incetarea contractului in conditiile prevazute la prezentul articol.
Pentru ca bunurile sa fie aduse in conformitate, consumatorul poate opta intre reparatie si inlocuire, cu exceptia cazului in care masura corectiva aleasa ar fi imposibila sau, in comparatie cu cealalta masura corectiva disponibila, ar impune vanzatorului costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele, inclusiv urmatoarele:
- valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
- gravitatea neconformității; sau
- daca masura corectiva alternativa ar putea fi executata fara vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
Vanzatorul poate refuza sa aduca in conformitate bunurile daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau i-ar impune costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele, inclusiv cele prevazute la alin. (2) lit. a) și b).
Consumatorul nu are dreptul de a obtine incetarea contractului daca neconformitatea este minora. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformitatii îi revine vanzatorului.
Consumatorii pot sa opteze pentru o anumita masura corectiva in cazul in care neconformitatea bunurilor este constatata la scurt timp dupa livrare, fara a depasi 30 de zile calendaristice.
Repararea sau inlocuirea bunurilor se face intr-un termen rezonabil care nu poate depasi 30 zile calendaristice din momentul in care vanzatorul a fost informat de catre consumator cu privire la neconformitate si care este stabilit de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura si complexitatea bunurilor, natura si gravitatea neconformitatii si efortul necesar pentru finalizarea reparatiei sau inlocuirii.
In cazul in care neconformitatea este remediata prin reparatie, termenele se prelungesc cu timpul de nefunctionare a bunului, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate pana la predarea efectiva a bunului in stare de utilizare normala catre consumator.
Responsabilitatile clientului
Conditiile de garantie nu se aplica pentru problemele sau daunele cauzate de client sau in circumstante cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele:
- s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si/ sau modificat de personal neautorizat, fara instiintarea departamentului tehnic P10LED.ro si primirea acceptului de a interveni asupra defectiunii;
- numarul de serie al produsului (S/N – „serial number”), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
- sigiliile pentru garantie au fost rupte sau schimbate;
- produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, ciobiri, rugina sau prezinta urme de utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, setari si instalari incorecte, virusari, rescrieri de BIOS, patrunderea de lichide (in cazul reclamelor de interior), metale sau alte substante in interiorul echipamentelor etc.;
- incapacitatea de utilizare din cauza parolelor/ masurilor de securitate uitate sau pierdute.
Procedura trimiterii produselor in garantie
Inaintea trimiterii produsului la garantie, este necesar sa ne trimiteti un video cu acesta pentru a constata care este defectul acestuia si numarul de serial alocat echipamentului.
La expedierea produsului pentru garantie te rugam sa ne comunici numarul de AWB.
Produsele aduse sau expediate in atentia departamentului de service trebuie sa fie complete, sa contina toate accesoriile (recomandam sa fie aduse/ expediate in ambalaj adecvat care sa protejeze ledurile). Produsele care necesita acordarea garantiei pot fi expediate la adresa: Bulevardul Basarabia nr. 256, incinta FAUR, cladirea ATELIER TIPOGRAFIE.